Úvod > Blog > Hurá na slevy

Hurá na slevy

Rubrika: Blog    Vyšlo:
Autor:    Foto: SXC
Hurá na slevy

O slevových serverech jsme již psali mnohokrát, a tak se dá říci, že by ,,jeden“ měl být poučen o tom, že nejsou slevy jako slevy a že i na slevách musí obchodník vydělat. Jenže, v době kvalitních fotopřístrojů, photoshopů a všelijakých dalších ,,úpravníků“ věcí pravých onen jeden a možná i dva, tři… ne-li více lidí, vzhledem k tomu, jak slevové servery rostou jako houby po dešti, podlehnou iluzi značky za pár kaček, pár kačkám za něco, co stálo tisíce… No a pak přijde na věci pravé, a ti všichni se nestačí divit…
 
Řekněte sami, kdo má v dnešní době čas lítat po obchodech a shánět potřebné hadříky. Proběhnete jich pár, zjistíte, že stejně nikde nic nemají, tedy to, co by vám sedlo, v čem byste nevypadali jak příslušníci sekty jednotkových obchodů. No a tady někde se rodí první důvod, proč vyrazit na internet. Tím dalším je bezpochyby čas. Odpoledne strávené slíděním po kšeftech bez výsledku je totiž promarněné odpoledne, a kdo hospodaří s časem, hledá možnosti, jak se této činnosti zhostit co nejrychleji. Ostatně, na slevovém serveru se stačí zaregistrovat a slevičky se vám sypou do mailu jedna za druhou. V pohodlí domova, s kávičkou, pak již stačí jen vybírat. Třetím důvodem, proč ,,jeden“ většinou podlehne, jsou právě ceny. Padesát, šedesát, sedmdesát procent minus je lákadlo, kterému se nedá odolat, obzvlášť když oblečení v obchodech mívá velmi často, ve srovnání se zahraničím, značně nadsazenou hodnotu.
 
Takže jsme si uvařili kávičku a s myškou v ruce vesele klikáme, až se doklikáme k jedinečnému módnímu kousku, který určitě nebude mít žádná z kamarádek, ani baba Fousková odnaproti. Cena příznivá, velikost odpovídá rozměrům, objednávka odeslána, a je to.
 
Nastává čas čekání a těšení se. Když se slibovaných 48 hodin protáhne na týden, nezbude než vyhledat potvrzení o objednání, zvednout telefon a začít vyjednávat. Hlas na druhém konci linky se omlouvá, zboží se zpozdilo, jsme zavaleni, vydržte. Uplyne další týden, třetí… po měsíci již všeho máte dost a rozhodnete se odstoupit od smlouvy.  Překvapivě ale zjistíte, že vás ráno v mailu čeká informace o expedici objednávky. Ta do osmačtyřiceti hodin skutečně dorazí. A tady vše končí.
 
Z balíku vypadne doslova a do písmene kus hadru, který podle fotografie měl být kabátkem pro nastávající podzimní dny. Po bližším ohledání této módní mrtvolky je patrné, že kdosi zkompletoval podšívku a svršek od jiných velikostí, rukávy připomínají model pro dlouhorukého, takže člověk s běžnou velikostí paží s nimi směle může odhánět mouchy nebo si utírat nos, nehledě na to, že pastelová barva má spíš více než méně umolousaný odstín.
 
No to se snad spletli nebo co, kabát letí zpět do papíru a vy utíkáte na poštu s patřičným průvodním dopisem o okamžitém zjednání nápravy. Když vyprší oblíbená osmačtyřicetihodinová lhůta, zvednete telefon a snažíte se pátrat po odpovědi. Slečna v centrále vám slíbí přepojit na reklamace, čekáte minutu, dvě, tři, po pěti vám dojde, že se asi nedočkáte. Nový telefonát, slečna se omlouvá, že v příslušném oddělení nikdo nejspíš nebyl, chcete spojit na vedení. Máte štěstí, ale jen do té chvíle, než dotyčné pracovnici vysvětlíte, o co vám jde. Ta s gustem práskne sluchátkem, ale ještě před tím vás důrazně upozorní, že musíte volat reklamace. Druhý den pokračuje celá šaráda znovu, reklamační oddělení dotyčného serveru nejspíš zmizelo z povrchu zemského nebo minimálně vymřeli všichni jeho zaměstnanci. Následuje období písemných proseb, žebrání, doprošování, vyhrožování. Poslední nejspíš zabralo, takže po dalších 14 dnech dojde nový balík s omluvou a vyměněným kabátkem.
 
Tak ten už vypadá dobře, řeknete si, ale jen do té doby, než si chcete zapnout knoflíky do dírek. Nějak je vzájemně nelze zkombinovat. Na jedné straně přebývá, na druhé chybí. Po půl hodině soukání se do této vtipné kacabajky zjistíte, že máte každou klopu jinak posazenou a jeden cíp kabátu vám končí u pasu a druhý u sedu. Dotyčný krejčí měl nejspíš oko z kašparovy krávy a volšovou ruku, napadne vás při pohledu na nepasující, navíc malý počet knoflíkových dírek.
 
Tentokrát bez otálení balíte slevový šancajk a ještě týž den odesíláte zpět s poznámkou, že nechcete další kabát ale peníze. Světe div se, odpověď přijde do osmačtyřiceti hodin, i s balíkem a rovněž poznámkou: peníze se vrací až po třetí reklamaci. Nad tímhle zůstává rozum stát…
 
Sečteno a podtrženo, kabát nakonec stojí, díky poštovním poplatkům, telefonátům, ztracenému času, atd… ještě víc, než kdybyste ho koupili v nějakém hříšně drahém butiku.
 
Jo slevy, ty se přece vyplatí! 

 




reklama