Úvod > bydlení > Jak se nenechat napálit prodejci aneb nechci slevu zadarmo

Jak se nenechat napálit prodejci aneb nechci slevu zadarmo

Rubrika: Šetřit se nevyplácí    Vyšlo:
Autor:    Foto:SXC
Jak se nenechat napálit prodejci aneb nechci slevu zadarmo

Jistě jste se už někdy setkali s pesimistickým názorem, že v životě vám nikdo nic zadarmo nedá. V souvislosti s tématem tohoto článku nelze než hořkost smutného výroku potvrdit. Za zdánlivě velkorysými slevovými nabídkami prodejců se v mnoha případech bohužel skrývá falešná cenová politika a podvodné jednání. Pojďme se podívat, jaké nekalé praktiky obchodníci na spotřebitele nejčastěji zkoušejí a jak se jim vyvarovat.

 

 

Výhodná koupě potravin
Začněme těmi nejběžnějšími drobnými podvody, jimiž nás denně častují prodejci v supermarketech. Předně se často stává, že vám je na pokladně za dané zboží účtována vyšší částka, než byla uvedena na slevové cenovce. Prodejci sázejí na fakt, že nesrovnalosti zákazníci nevšimnou, či nad nepatrnými částkami ve srovnání s celým nákupem mávnou rukou.
 
Nenechte si však namluvit, že se jedná pouze o nechtěné nedopatření. Třináctý paragraf zákonu o cenách 526/1990 Sb. týkající se označování zboží cenami hovoří jasně: ,,Prodávající je při prodeji spotřebního zboží konečnému spotřebiteli povinen označit je cenou platnou v okamžiku nabídky a vztaženou k prodávanému jednotkovému množství zboží a určeným podmínkám, nebo je povinen zpřístupnit na viditelném místě informaci o této ceně formou ceníků, vývěsky nebo jiným přiměřeným způsobem."

 

 

Dalším běžným trikem je velká křiklavá cenovka s nápisem sleva, vykřičníky a novou ,,výhodnou" cenou. Většina zákazníků si však již nevšimne drobného šedého nápisu informujícího o faktu, že sleva platí pouze při nákupu například třech a více kusů. Pravá cena jednoho kusu je pak často zobrazena téměř nečitelným písmem ve spodním rohu cenovky. V tomto případě prodejci spoléhají, že si lidé informace nevšimnou či ji dokonce zákazníci s horším zrakem nebudou schopni přečíst.

 

 

Módní novinky za pakatel
Běžnou praxí prodejců oblečení je potom umělé navyšování ceny tak, aby obchod mohl hrdě vyvěsit letáky s vysokými procentuálními hodnotami slev. Pokud tedy například tričko běžně stojí 500 Kč, prodejce cenu náhle zvýší na 1000 Kč, aby jej mohl následně slevit o krásných 70 % na 300 Kč. Podobné triky často odhalíte přímo na visačce, kde může být originální cena přelepena štítkem s vysokou částkou, na níž následně dostanete onu zázračnou slevu. Často se setkáte také se zlevněnou cenou uvedenou pro celý stojan s oblečením, přičemž se u pokladny dozvíte, že se nová částka vztahuje například pouze na jeden konkrétní druh mikiny či kalhot.

 

 

Skvělé paušály za hubičku
Samostatnou kapitolu nakonec představují až zvrácené techniky telekomunikačních společností. Operátoři na infolinkách jsou speciálně školeni tak, aby uměli se zákazníky psychologicky manipulovat předem připravenými větami, jimiž vás ujistí, že daný balíček je pro vás zkrátka ta nejlepší a nejvýhodnější volba, s níž ušetříte celé jmění.
 
Pakliže navíc v telefonu od operátora s nadšeným hlasem uslyšíte, že z tisíce zákazníků vybral počítač právě vás a že získáváte unikátní slevu, nenechte se mýlit - tuto informaci totiž operátor během své pracovní směny sdělil desítkám zákazníků před vámi. Jestliže si tedy objednáváte paušál či jinou službu, určitě smlouvy neuzavírejte s dealerem na ulici ani po telefonu, nýbrž si v klidu doma prostudujte veškeré informace a podmínky tak, abyste přesně věděli, co za své peníze dostanete.




Najdete nás na Facebooku: Facebook




Zen shop a masáže Relax
bolesti zad, hubnutí, relaxaci to vše získáte pomocí masáží nebo terapie tradiční čínské medicíny doplněné bylinnými přípravky z TČM nebo ajurvédy



reklama