Úvod > bydlení > S jaký představami jdou české zákaznice nakupovat nábytek ?

S jaký představami jdou české zákaznice nakupovat nábytek ?

Rubrika: Interier    Vyšlo:
Autor:    foto archiv firem BOHM, DOMESTAV, DŘEVOTVAR
S jaký představami jdou české zákaznice nakupovat nábytek ?

Kromě dvou základních portálů www.interier.com a www.zivotnistyl cz společnost INT nabízí svým zákazníkům – převážně nábytkářským firmám, ucelené spektrum marketingových služeb. Velmi zajímavéje bezesporu dlouhodobé sledování spotřebního chování zákazníků v odvětví nábytku. Je realizováno prostřednictvím soutěžních anket na oborových veletrzích, kde je soustředěno nejvíce lidí s aktuálním zájmem o bydlení na jednom místě.

Proč spotřební chování vlastně sledujeme ? Je to proto, aby výrobci mohli rychle nabídnout to, co zákazníci vlastně požadují, rozuměli tomu, proč to požadují a dokázali s nimi o jejich představách věcně i emotivně komunikovat. Ankety musí být vytvořeny tak, aby se otázky vzájemně doplňovaly –potvrzovaly nebo také vyvracely, protože představy odborníků a zákazníků o zkoumaném předmětu mohou být v některých případech značně odlišné.

Výsledky anket především potvrzují, že o nábytek se zajímají hlavně ženy ( v 70%). Na tom by nebylo nic neobvyklého. Jenomže ženy dnes nakupují nábytek hlavně očima. Líbí se jim například zejména dřevěné postele (72%-84% dotázaných by dřevěnou postel volilo), ve skutečnosti ale nakupují převážně nábytek z jeho imitací, které v anketě uvádějí až na posledním místě (3%).Takové zjištění je zcela zásadní a pro výrobce důležité. Informuje o tom, že při výběru nábytku zákaznici zajímá především design – ten prezentují letákové informace typu „provedení olše (třešeň, buk)“, které je iluzí vytvořenou povrchovou vrstvou plastové fólie. Skutečný, naprosto zásadní rozdíl mezi dřevem a jeho průmyslovými napodobeninami, s naprosto odlišnými vlastnostmi a kvalitou, je pro běžného zákazníka zcela nepodstatný. Naopak „přiznané chyby“ vytvořené přírodou, které jsou pro originál průkazné a typické, jsou někdy předmětem rozčarování a urputných reklamací. Pro výrobce a prodejce nábytku je tato skutečnost důležitým signálem. V průběhu doby se stal nábytek další komoditou, kde rozdíl mezi imitací a originálem zajímá jenom relativně malou skupinu náročných spotřebitelů. (Ještě před nedávnem bylo něco takového možné jen v módě).

Druhým neméně důležitým zjištěním je zkreslená „cenová mapa,“ se kterou zákaznice přicházejí nábytek nakupovat. Představu o potřebné investici si spotřebitelé vytvářejí podvědomě dlouho před tím, než nábytek skutečně nakupují, z informací, které jsou jim nejblíže – z akčních letáků nábytkářských řetězců. Jak jinak lze vysvětlit nečekaný rozdíl mezi požadovanou kvalitou a její předpokládanou cenou uváděnou na jiném místě v anketě. Nezřídka je potom ucelený požadavek zákaznice v anketě formulován tak, že přichází s představou zakoupit kvalitní moderní kus nábytku s cenou (maximálně) do 20 000 tis. korun, což ve skutečnosti představuje spodní cenovouhladinu standardu. Dotaženo do ilustrativního příkladu je to podobná situace jaká by vznikla, kdyby v našich schránkách dominovala stánková nabídka vietnamských prodejců bot. Při návštěvě prodejny Baťa by pro nás byly (až trojnásobné) ceny standardní značkové kolekce nepříjemným překvapením. Není divu, že tradiční výrobci kvalitního českého nábytku jsou vývojem poptávky zaskočeni, protestují proti levným „nakašírovaným“dovozům a ztrácejí jednu trží pozici za druhou. To vše a řadu jiných zajímavých skutečností lze vyčíst z relativně jednoduchých anket, které dnes zahrnují názory a představy několika tisíců návštěvníků těch největších nábytkářských veletrhů. Jejich přínos pro výrobce i jejich zákazníky je nesporný. Přinejmenším v tom, že napomáhají vzájemnému přibližovaní představ a přání, což je pro obě strany a jejich efektivníkomunikaci nejen prospěšné, ale stále více naprosto nezbytné. Proto by společnost INT chtěla zákazníkům, kteří věnovali svůj čas vyplnění krátké ankety při návštěvě některého z veletrhů upřímně poděkovat.




Najdete nás na Facebooku: Facebook




Koupelny ERBES - rekonstrukce koupelen
Rekonstrukce koupelen a bytových jader. Grafický návrh ZDARMA, kompletní servis, garantovaná kvalita a příznivé ceny! Nová koupelna za několik dní.



reklama