Úvod > bydlení > Polský nábytek v českém šourumu

Polský nábytek v českém šourumu

Rubrika: Interier    Vyšlo:
Autor:    Foto Mebelux.pl
Polský nábytek v českém šourumu

Elfové jsou přírodní a moudří tvorové a nakupují nejraději v IKEI. Oceňují její styl a péči o nápaditý design, i když si čas od času stěžují na nízkou výdrž zakoupeného zařízení. Jsou chápaví a učenliví, takže severský nábytek nejen správně složí, ale jsou autory mnoha malých zlepšení, kterými vychytají jeho drobné konstrukční nedostatky.

Trpaslíci (dwarfes) jsou lidé pracovití a kupodivu i marniví. Proto s oblibou volí zdobný rustikální nábytek se zlatými mřížkami v EUROPA MÖBEL a nyní i v MÖBELIX. Líbí se jim letáky s červenými škrty a žlutými obláčky s plovoucími slevami. Movitější trpaslici si oblíbili luxusnější SCONTO.  
 
Hobiti se vyznačují svým malým vzrůstem, zhruba polovičním oproti běžnému člověku. Odsud se traduje pověst KIKY jako kvalitnějšího nábytku. Nízká váha a rozměr průměrného Hobita nábytek zbytečně nezatěžuje a ten si podrží slušný vzhled mnohem delší dobu. Hobiti jsou bystří a povětšinou vesel,í takže vítají dobrodružství, které jim přináší nečekaná překvapení a zmatek při nákupu v KIKA. 

 

Tyto zmíněné life-stylové skupiny v Česku zřejmě oslovily prestižní výzkumné agentury (INCOMA Research, GfK Praha), jejichž výzkum zaznamenal zvýšenou oblibu velkoplošných nábytkářských prodejen zejména mezi nakupujícími ve velkých městech. Kupodivu také zjistili, že jejich zákazníci kladou důraz na kvalitu nábytku, jeho zpracování a  design před cenou…,,Nízká cena k nákupu nemotivuje..,“ Že to není průzkum, ale pohádka? Víte, v průzkumu i v pohádce je možné všechno, zejména když je určená jako uklidňující příběh před spaním pro zadavatele toho průzkumu, které není těžko odhadnout.

 

Náš letmý průzkum ukazuje výsledky poněkud odlišné. „Aušusový nábytek z Kiky je úplně stejný jako v Asku nebo Scontu, ovšem o polovinu až dvojnásobně dražší“ hodnotí náš respondent. „Tím se ovšem nechci nijak moc zastávat dvou zmiňovaných obchodů - s prvním z nich mám otřesný čtyřměsíční reklamační zážitek a katastrofální zkušeností, druhý mě zase otrávil svojí dopravní službou. Ze všech těchto obchodů se zmetkovým zbožím mi nejméně hrozně zatím vychází“….stop.
 
Bohužel o nic lépe nehodnotí nábytek ve velkoprodejnách ani naši přední designéři. Jejich názory vycházejí z reality a potvrzují obecně diskutované skutečnosti. Velkoprodejny prostě jsou zaměřené na zákazníka s průměrným a podprůměrným vkusem pro kterého je hlavním kritériem cena. Tak jako my zákazníci i odborníci nacházejí určité rozdíly. Zatím co IKEA svým promýšleným designem ovlivňuje naše představy a vkus pozitivně, KIKA nad úrovní designu příliš nepřemýšlí a výsledkem je nabídka slepence vkusu. Zkušenosti s nákupem jsou často horší než v nábytkovém bazaru a někdy si ve velkoprodejně jako v bazaru skutečně připadáte. Pravdu mají i ti odborníci, kteří říkají, že nábytek nakupujeme bezhlavě a příliš o něm nepřemýšlíme. Není od věci když designéři konstatují, že „Češi snad ani nemají vkus.“  Je logické, že když se velkoplošné prodejny rozrůstají po stovkách metrů je ta špatná nabídka nejvíce na očích. Navíc poskytuje o hodnotě bydlení zcela zkreslené informace.

 

„Pokud je IKEA nekvalitní a nevkusná,“ ptá se jeden hledající zoufalec, „které jsou ty kvalitní a vkusné prodejny cenově srovnatelného nábytku?“ To je bezesporu zajímavá otázka a zde je odpověď.
 
Diskonty a velkoprodejny primárně nemohou a samozřejmě ani nejsou zaměřeny na prodej kvalitních, natož nápaditých sérii bytového vybavení.  „ V životě se mě nikdo nezeptal, jestli je to kvalitní,“ říká nejmenovaný manažer. Jejich hlavním rysem je demand-driven. Rychle vystihnout trendy poptávky a minimalizovat výrobní náklady. Kde má konkurence dřevo, musíme dát imitaci, kde má imitaci musíme zvolit kašírovanou lepenku, kde má i konkurence lepenku tam vymyslíme moderní otvor - nebude tam nic. Narodí se cenový hit!

 

Není divu, že při spolupráci s řetězci se výrobci hroutí. Na nich je, aby to celé vydrželo alespoň přepravu a první montáž. Cena se pro českého zákazníka stala modlou. Nábytku by možná prospěla jednoduchá porovnání, na jaké jsou zákaznici zvyklí u mnohem levnějších mobilů. Z jednoduchého výčtu vlastností na letáčku by se kupující dozvěděl co vlastně kupuje. Zda funkční nábytek anebo jen kulisy. Tady je na místě omluva. Kulisy musí vydržet časté montáže a demontáže a hlavně fungovat až do derniéry.
 
Hezky to vystihuje názor jedné pisatelky: „Nechápu, proč cena má určovat kvalitu výrobku… Kde se projeví ona kvalita kuchyní Hanák, Sýkora, ... a kde je nekvalita jiného druhu nábytku… Za přemrštěnou cenu se nabízí výroba kuchyní tzv. "na míru", ač veškeré míry jsou předem dané. No to máte tak. Něco jsou skříňky, něco jen krabice. Kdo to pozná.
 
Není divu, že hlavním kritériem, jak se dostat s výrobkem na prodejní místo, je cena. Jde sedačku za pár tisíc vůbec vyrobit? Nejde, říkají čeští výrobci. Musíme se o to pokusit, vědí Poláci, kterým jde o víc. Když nevytvoří akční kus na leták - „cenového bojovníka“ je ohrožena spolupráce i ve standardních dodávkách, které mají hodnotu milionů. Často jsou tyto akční produkty výrobně ztrátové, ale vynahradí to celkové odběry.

 

Pracovat pro nábytkářské řetězce je tvrdý byznys. Jejich obchodní politika je ostrá, agresivní, všechny postupují stejně - ve směru hlavního cíle, co nejvíce snížit cenu výrobku.
 
A tak se rodí fámy. Zatím co mnozí čeští nábytkáři se mohli rozhodnout, zda půjdou za hranici běžně možného, anebo zvolí cestu samostatného exportu, role polských, které potkáváme v našich oblíbených řetězcích, je daná jednoznačně. Plní zadání svých vlastníků. A ti zase přání svých českých zákazníků – nejde to ještě levněji ?




Najdete nás na Facebooku: Facebook




Koupelny ERBES - rekonstrukce koupelen
Rekonstrukce koupelen a bytových jader. Grafický návrh ZDARMA, kompletní servis, garantovaná kvalita a příznivé ceny! Nová koupelna za několik dní.

Levné povlečení pro tebe!
V obchodě Tvoje povlečení najdete hladké bavlněné povlečení, oblíbené mikrokrepové a krepové povlečení, které nemusíte žehlit, flanelové povlečení i luxusní saténové povlečení.



reklama