Úvod > bydlení > 3 designové návraty k originálním všehochutím

3 designové návraty k originálním všehochutím

Rubrika: Dekorace    Vyšlo:
Autor:    Foto: Foscarini, Canon, Matteo Cibic
3 designové návraty k originálním všehochutím

Kaktusy, mořský svět a životní styl. Tři různé inspirace od několika  různých autorů, které spojila jedna unikátní příležitost - milánský veletrh designu I Saloni…  
 
Domsai - človíček v kaktusu ukrytý…
„Řešitel kreativních problémů“ a produktový designér Matteo Cibic patří k autorům, kteří mají experimentování v krvi. Jeho nejnovější projekt, kterému dal název Domsai, vzbudil mezi milánskými exponáty nemalou pozornost.

 

Realizace jejíž jméno je odvozeno od slova bonsai napovídá, jakého tématu se týká. Domsai představuje sérii živých kaktusů, zasazených do malé atypické konstrukce připomínající lidskou postavu.

 

Vrchní část konstrukce je vyrobena z průhledného foukaného skla. Vzniklá „hlava“, různých velikostí a tvarů zakrývá tělo celého sukulentu. Spodní část slouží jako květináč. Ten má podobu lidských nohou, které jsou vyrobeny z porcelánu.

 

Jak uvedl autor, „Domsai slouží jako tamagoči pro váš stůl“, co znamená, že není jenom atraktivní ozdobou ale živou květinou, vyžadující potřebnou péči.

 

Dalším interaktivním prvkem je vzhled kaktusů. Každý z nich je jiný a má své osobité kouzlo, ztělesňující určité povahové vlastnosti člověka.
 
Canon Neoreal - dva projekty v jednom 
Spolupráce mezi japonským architektem Akihisem Hiratou a interaktivním umělcem Takahiro Matsuou vyvrcholila fúzním ekologickým prostorem plným světla a barev, inspirovaným krásou podmořského světa.

 

Projekt s názvem Aquatic Colours má charakter 3D projekce. Základem je speciální konstrukce organického tvaru, na kterou se promítají scenérie s medúzami.

 

Vzniklý živý prostor působí bezhraničně, záměrně v něm mizí rozdíl mezi exteriérem a interiérem. Projekce je zároveň konstruována tak, aby reagovala na spontánní pohyby diváků, které regulují chování medúz.

 

Když se například někdo přiblíží ke stěně, prostorem začnou medúzy proplouvat, když kroužíte rukama, jejich počet se zvýší. Tímto způsobem se z projekce stává zábavná hra, umožňující divákům vytvářet stále nové obrazy.

 

Hlavní autor  Akihisa Hirata nazývá vzniklou architektonickou strukturu  „animated knot“ (živým jádrem)  a jejím prostřednictvím se snaží ukázat novou tvář architektury, která nemusí spočívat jenom v řešení staveb.

 

Další část expozice s názvem O_N_L_I_N_E zrealizoval tým designérů značky Canon.

 

Podstatou konceptu je bílý prostor, ve kterém kamera snímá pohyby diváků. Ty jsou následně převedeny do grafických siluet, zpracovaných do mnoha vizuálních poloh.

 

Prostřednictvím animace se tak diváci mohou stát tvůrci a zároveň živými herci animovaného filmu, kterého děj se odehrává v různých rovinách.

 

Diesel Home Collection
,,Diesel je lifestylová značka“, říká její prezident Renzo Rosso. „Chceme, aby si spotřebitelé u nás mohli vybrat všechno, co se značkou Diesel souvisí: způsob života, hodnoty, ironický, tvůrčí a nečekaný přístup…“

 

I z tohoto důvodu se světoznámá módní značka rozhodla mít svůj vlastní nábytek, realizací kterého letošním rokem pověřila značky Moroso a Foscarini.

 

Výsledkem vzájemné kooperace je rozmanitá, alternativní kolekce interiérových produktů, doplňků a svítidel. Značka Moroso se při návrzích jednotlivých solitérů  nechala inspirovat retro stylem.

 

Nábytek má jednoduchý moderní design, který je zpracován ve vysoké kvalitě.
Kolekce nabízí mnoho nápaditých kusů, jako například polštářovou pohovku „Nebula Nine Sofa“, skříňku „Total Flight Case“ ve tvaru beden v nichž hudebníci převážejí nástroje nebo závěsné kulaté zrcadlo „Ego Stud Mirror“, které je dokola ozdobeno punk-rockovým páskem.

 

Alternativní kousky v retro stylu zastupují také kategorii svítidel od designérů z Foscarini.  Zde nás upoutala vtipná lampička „Mic“, podobající se mikrofonu, lampa „Fork“, inspirovaná kovbojským stylem, dvojice jednoduše tvarovaných lesklých svítidel „Glas“ či šikovná, skládací pokojová lampa „Tri-p“.



reklama