Úvod > volný čas > Reklamovat můžete i dovolenou

Reklamovat můžete i dovolenou

Rubrika: Cestování    Vyšlo:
Autor:    Foto: SXC
Reklamovat můžete i dovolenou

Letní měsíce představují toužebně očekávané období, kdy si můžeme po celoroční práci dopřát chvíle klidu a vypravit se za prosluněnými mořskými plážemi či horskou přírodou. Cestovní kanceláře v těchto dnech běží na plné obrátky a nabízejí „dovolenkářům“ krásné pobyty v tropických destinacích a luxusních hotelech. Bohužel však může po prvotním nadšení z katalogových fotografií záhy přijít nepříjemné vystřízlivění, kdy po příjezdu na místo zjistíte, že hotelový pokoj ani zdaleka neodpovídá slibovanému standardu nebo se slibované švédské stoly promění v druhořadý bufet s oschlými párky.
 
Pojďme se nyní společně podívat, jakým způsobem mohou turisté podobné nedostatky reklamovat a jakými v této souvislosti disponují právy.

 

 

Uvědomte delegáta
Základní stupeň reklamace může proběhnout již během samotného zájezdu. Nejste-li s některou službou spokojeni, obraťte se na delegáta vyslaného vaší cestovní kanceláří. Ačkoliv může tvrdit opak, jeho povinností je vzniklý problém řešit a případně s vámi sepsat reklamační protokol. Pakliže dojde až na písemnou stížnost, měli byste v ní důkladně popsat všechny nedostatky, případně přiložit důkazní fotografie a nechat si od delegáta vystavit potvrzení o podání reklamace.
 
Delegát může s problémem naložit také formou náhradního řešení, to však nemusíte vždy přijmout a dovolenou v nejhorším případě i ukončit. V takové situaci rovněž nabudete práv na zajištění zpětné dopravy domů.

 

 

Problémy řeší cestovní kancelář
V případě výskytu problémů není žádnou výjimkou scénář, kdy cestovní kancelář k celé věci zaujme odmítavý postoj a nechce nepříjemnosti řešit, přičemž vám bude například tvrdit, že za vzniklé potíže ručí hotel, stravovací zařízení, či jiná třetí strana. Měli byste však trvat na svém a striktně vyžadovat nápravu, neboť zákon o cestovním ruchu přímo říká: "Cestovní kancelář odpovídá zákazníkovi za porušení závazků vyplývajících z uzavřené cestovní smlouvy bez ohledu na to, zda tyto závazky mají být splněny cestovní kanceláří nebo jinými dodavateli služeb cestovního ruchu poskytovaných v rámci zájezdu."
 
Jinými slovy, pokud nejste po právu spokojeni s ubytováním, stravováním, zaplacenými výlety či jinými službami, musí za vás tyto problémy vyřešit vaše cestovní kancelář. Pakliže by sjednaná náprava byla spojena se snížením zaplaceného standardu služby, je vám cestovní kancelář povinna vzniklý finanční rozdíl uhradit.

 

 

Při reklamaci nezapomeňte na důkazy
Uplatňujete-li reklamaci až po skončení dovolené, musíte tak učinit v rámci zákonné tříměsíční lhůty. Reklamaci byste měli podat písemně, přičemž je opět vhodné k dopisu přiložit dokumentační fotografie, videozáznamy nebo případně výpovědi dalších nespokojených účastníků, jež mohou dobře posloužit jako důkazní materiál.

 

 

Myslete na prevenci
Závěrem nutno zmínit, že než později spílat nezvedené cestovní kanceláři, vyplatí se před vlastní dovolenou raději podniknout některé preventivní kroky. V první řadě si můžete přečíst zkušenosti a názory na danou cestovní kancelář od ostatních turistů. Rovněž si můžete ověřit, zda je vaše cestovní kancelář členem Asociace českých cestovních kanceláří a agentur, což také prokazuje jistou míru důvěryhodnosti.





Najdete nás na Facebooku: Facebook




Zen shop a masáže Relax
bolesti zad, hubnutí, relaxaci to vše získáte pomocí masáží nebo terapie tradiční čínské medicíny doplněné bylinnými přípravky z TČM nebo ajurvédy

Výživa pro fitness a kulturistiku
Cvičíte, hubnete, posilujete? Navštivte náš shop s výživou pro vás! Spalovače tuků, carnitin, kreatin, proteiny a další doplňky



reklama