Úvod > volný čas > Jak nevzdat cvičení

Jak nevzdat cvičení

Rubrika: Zdravý styl    Vyšlo:
Autor:    Foto: SXC
Jak nevzdat cvičení

Je tady začátek nového roku a s ním i doba, kdy si většina z nás dává předsevzetí, jež se často týkají změny postavy. Ať už se chceme po vánočních hodech pro lepší pocit zbavit několika kilogramů nebo na pokyn lékaře snížit poměr tuků v tělesné hmotnosti, většinou narazíme na problém – výsledky se nedostavují tak rychle, jak jsme očekávali. Mnoho cvičenců tak se svou kariérou ve fitness centru po 14 dnech rázně skoncuje, někteří „vytrvalci“ to se zatnutými zuby vydrží i měsíc. Jak ale dosáhnout toho, že budete cvičit dlouhodobě a nevzdáte to?
 
Naučte se plánovat
Základem všeho je plánování – mnoha lidem se osvědčilo zapisovat si cvičení do diáře. A pokud žádný nemáte, budete si ho muset pořídit a začít ho používat. Rozvrhněte si data a časy cvičení tak, aby zapadaly do vašeho denního harmonogramu – cvičit je možné před prací, v pauze na oběd i v podvečer – tady musejí veškeré výmluvy stranou. Důsledně trvejte na tom, že ve stanovených termínech a časech se budete skutečně věnovat svému tělu a nenechte se zlákat kamarádem, který vás zve „na jedno“.
 
Ať už vám jde o běhání, jízdu na rotopedu, posilování s činkami nebo zumbu, musíte zkrátka v předem určenou dobu všeho ostatního zanechat a jít cvičit. Ideální je, když se na společném cvičení dohodnou dva nebo tři kamarádi či známí – pokud se jednomu nechce, zbylí ho snadno přesvědčí – je přece hloupé „nechat je ve štychu“. Pokud ve svém okolí náhodou nikoho s podobným zájmem neznáte, není nic snazšího než zabrouzdat na internetu na některou ze specializovaných stránek a partnera na cvičení si zde dohodnout.

 

 

Stanovte si cíl
Dalším, možná důležitějším bodem je znalost cíle. Bez jeho přesné definice nemá cenu s cvičením ani začínat. Chcete jen rozproudit krevní oběh nebo mít na konci cvičebního maratonu o pět kilo míň? Ať je tomu tak či onak, opět si svou metu zapište do diáře a průběžně kontrolujte, zda jí dosahujete. A nezapomeňte -  cíl musí být adekvátní. Dvacet pět kilo tuku v průběhu jednoho měsíce skutečně zhubnout nelze.
 
K dosahování cílů byste měli zvolit adekvátní trénink – prakticky v každém fitness centru se dnes pohybuje vyškolený odborník, který vám sestaví cvičební program tak, aby vás nasměroval vstříc dokonalé postavě. A když už s ním budete diskutovat, nechte si rovnou předvést techniku jednotlivých cviků a sestavit správný jídelníček (ten je důležitější, než byste si možná na počátku mysleli), ušetříte si tak spoustu zbytečné námahy a nebudete zbytečně ohrožovat své zdraví. To platí i v případě, kdy byste za tyto služby měli několik stovek zaplatit – když už do cvičení investujete svůj čas a peníze, mělo by vám přinášet co možná nejlepší efekt.

 

 

Důležitá je podpora
To, že se nevzdáme, závisí nejen na nás samotných, ale i na lidech kolem nás. Ať už jste žena nebo muž, musíte cítit podporu své rodiny a přátel. Musí na nich být vidět, že vám fandí a chtějí, abyste se cítil/a dobře. Pokud vás někdo ve vašem okolí bude podceňovat, shazovat, bagatelizovat vaši snahu a říkat vám, že to nezvládnete, berte to jako tu nejlepší motivaci a ukažte mu, co ve vás skutečně je!

 

 

Chuť se cvičením ,,praštit“ není znak slabosti – pokud se po určité době nedostavují očekávané výsledky, chce se vzdát 100 % začátečníků. A kdo říká, že ne, lže. Nejste sami. Abyste tuto touhu minimalizovali, zadejte si „mezistupně“, určité dílčí cíle. Když po měsíci shodíte kilo, případně se obvod vašeho bicepsu zvýší o pár milimetrů, je to úspěch. Sice malý, ale ukazuje, že má cenu bojovat dál. Za další měsíc to bude další kilo. A pak přijdete na to, že můžete své cvičení ještě více zefektivnit a třetí měsíc se najednou zbavíte třeba třech kilogramů.
 
Držíme vám palce!




Najdete nás na Facebooku: Facebook




Zen shop a masáže Relax
bolesti zad, hubnutí, relaxaci to vše získáte pomocí masáží nebo terapie tradiční čínské medicíny doplněné bylinnými přípravky z TČM nebo ajurvédy



reklama