Úvod > volný čas > Zboží poškozené při přepravě – jak se mu bránit?

Zboží poškozené při přepravě – jak se mu bránit?

Rubrika: Souvislosti    Vyšlo:
Autor:    Foto: mailboxexpressed
Zboží poškozené při přepravě – jak se mu bránit?

Nákupy na internetu jsou stále oblíbenější. Vždyť jenom v roce 2011 utratili čeští zákazníci na e-shopech okolo 37 miliard korun, a v roce letošním to bude zase o něco více. Zvláště nyní před Vánoci je toto téma velice aktuální.
 
Nakupování na internetu bývá zpravidla levnější. Bohužel vše má svá pro a proti a ani nakupování přes internet není výjimkou. Jednou ze svízelných situací může být ta, kdy vám v zásilce přijde poškozené zboží, které se z podstaty věci reklamuje komplikovaněji než zboží zakoupené v kamenných obchodech. Taková pračka s promáčknutou boční stěnou nebo rozbitá lahvička s parfémem vám na náladě zaručeně nepřidají.
E-shopy často řeší reklamované poškození přes spediční firmu, jež za zboží v průběhu přepravy odpovídá. Tím se však řešení situace obvykle výrazně prodlužuje. Než se přepravce vyjádří, uplyne často i několik týdnů a vy jste po tuto dobu bez kýženého výrobku. I z toho důvodu se doporučuje nakupovat dárky s jistým předstihem – při případné reklamaci pak nebudete zklamáni prázdným místem pod vánočním stromkem.

 

 

Ačkoliv procento poškozeného zboží není příliš vysoké, může se stát, že Černý Petr padne právě na vás. Co lze v takovém případě dělat? První zásadní pravidlo: reklamaci rozhodně neodkládejte. Jestliže je zásilka poškozena viditelně i bez rozbalení, od zaměstnance přepravní firmy ji vůbec nepřebírejte, ani mu nic neplaťte či nepodepisujte.
 
Pokud si myslíte, že by se mohlo jednat pouze o poškozený obal a zboží by mohlo být v pořádku, ale nejste si jisti, rozbalte krabici přímo před zaměstnancem přepravní firmy. Pokud bude zboží opravdu poškozeno, tak tomuto zaměstnanci následně oznamte, že zboží nepřijímáte a vraťte mu je.

 

 

Když však poškození odhalíte až doma, nenechávejte zboží stát v koutě a nastalou situaci řešte ihned, nejlépe tentýž den. Optimální je druh a rozsah poškození vyfotit a poslat na e-mailovou adresu uvedenou v kontaktech dopravce. Ten s vámi následně dohodne další postup - v drtivé většině případů totiž půjde poškození na vrub právě jemu. Fotografie byste měli poslat také na e-mail internetového obchodu, který může na přepravní společnost „přitlačit“ a přispět tak k rychlejšímu vyřízení celé záležitosti.
 
Autor článku se setkal také se situací, kdy e-shop udělal vstřícný krok a na vizuálně (nikoliv však funkčně) poškozené zboží nabídnul zajímavou slevu.
S reklamací byste si neměli plést další pojem – vrácení zboží bez udání důvodu. To můžete provést podle paragrafu 53 občanského zákoníku do 14 dnů od obdržení zásilky. A nemusí se jednat (respektive nemělo by se jednat) o poškozené zboží. V takovém případě jde sice na jednu stranu o ochranu zákazníka, na stranu druhou na tom ale mohou internetové obchody tratit, což se v konečném důsledku projeví i na jejich cenách pro ostatní zákazníky. Ale to už je zase jiná kapitola...




Najdete nás na Facebooku: Facebook




Zen shop a masáže Relax
bolesti zad, hubnutí, relaxaci to vše získáte pomocí masáží nebo terapie tradiční čínské medicíny doplněné bylinnými přípravky z TČM nebo ajurvédy

Výživa pro fitness a kulturistiku
Cvičíte, hubnete, posilujete? Navštivte náš shop s výživou pro vás! Spalovače tuků, carnitin, kreatin, proteiny a další doplňky



reklama