Úvod > volný čas > Jak se zbavit nejenom jarní únavy…

Jak se zbavit nejenom jarní únavy…

Rubrika: Zdravý styl    Vyšlo:
Autor:    Foto: SXC
Jak se zbavit nejenom jarní únavy…

Nejspíš i vás už někdy přepadla jarní únava, tedy jakýsi pocit fyzického a psychického vyčerpání, který se projevuje na konci zimy a na začátku jara. Obecně řečeno jde o nedostatek pohybu během zimních měsíců, nedostatek vitamínů a povětšinou i slunečního záření. Poradíme vám, jak se zbavíte nejenom jarní únavy, ale i dalších zdravotních problémů.
 
Konec se zlozvyky
V první řadě byste se měli zbavit všech svých zlozvyků, které vás ohrožují. Patří mezi ně nadměrná konzumace alkoholu, kouření, málo pohybu a přemíra stresu. Například takové cigarety zvyšují krevní tlak a naopak snižují hodnotu dobrého cholesterolu. To přispívá k onemocnění srdce, riziku infarktu a vzniku krevních sraženin. Již rok po skončení kouření se vaše riziko infarktu sníží na poloviční hodnotu, než jaké bylo, když jste kouřili. A co se týká alkoholu, nemusíte se mu striktně vyhýbat. Měli byste se ovšem držet normy, tj. vypít za den asi 30 gramů alkoholu u mužů a 20 gramů u žen. To představuje buď 2 dcl vína, nebo 0,5 litru piva, či jednu sklenku destilátu. Pokud se ale rozhodnete i zhubnout, na nějakou dobu vysaďte alkohol úplně.

 

 

Omezte solení
Dospělý člověk by měl zkonzumovat maximálně 5 gramů soli denně, u dětí je tato dávka omezena na 3 gramy za den. Zvýšený příjem soli totiž vede ke vzestupu krevního tlaku, který může mít za následek mozkovou mrtvici, srdeční selhání či infarkt myokardu. Řešením v tomto případě ani není používat mořskou či horskou sůl, ty totiž obsahují stejné množství sodíku jako sůl kuchyňská. Některé výzkumy z poslední doby navíc ukazují, že nadměrné solení může přispět i k rozvoji dalších závažných onemocnění.

 

 

Změňte jídelníček
Na jaře máte ideální příležitost změnit jídelníček. Tělo, které je po dlouhém zimním pojídání těžkých jídel, a ruku na srdce, leckdy i přejídání, značně unavené, potřebuje odlehčit. Čím déle to vydržíte, tím rychleji zvládnete nejenom jarní únavu, ale snížíte např. riziko cévních či srdečních onemocnění. Omezte konzumaci masa, které obsahuje nadměrné množství tuku. Místo sladkých moučníků sáhněte po ovoci, zelenině, mléčných produktech. Z pečiva dejte přednost celozrnným produktům. Využijte jarní nabídku čerstvých bylinek, které poslouží jako báječné dochucovadlo.

 

 

Nezapomeňte na vitamíny a minerály
Na jaře má tělo rovněž nedostatek vitamínů a minerálů. Ty je třeba doplnit, abychom si zachovali normální činnost všech procesů v těle. Sáhněte proto po vitamínech C a E, hodit se bude i hořčík a B-komplex. Ty najdete v potravinách jako kvasnice, luštěniny (vitamíny skupiny B), sója, špenát (hořčík), lněná, slunečnicová, sezamová semínka, šípky (vitamíny E a C). Případně lze využít různé doplňky stravy, ideálně bez dalších příměsí.

 

 

Vsaďte na ryby
Ryby jsou důležitou, ale velmi opomíjenou složkou jídelníčku, což je věčná škoda. Jsou totiž nejenom vhodné k jeho odlehčení, a tím i následnému hubnutí, ale současně obsahují 3-omega mastné kyseliny (tučné ryby), jejichž příjem napomáhá ke správné činnosti srdce. 
 
Pokud jste pozorně dočetli až sem, jistě vám došlo, že podobné rady se v různých obměnách objevují během celého roku. A v tom je právě ten vtip, pokud se jich alespoň obecně budete držet v roce následujícím, užijete si příští jaro nikoli v posteli skoleni jarní únavou, ale v přírodě a v dobré kondici.


   




Najdete nás na Facebooku: Facebook




Zen shop a masáže Relax
bolesti zad, hubnutí, relaxaci to vše získáte pomocí masáží nebo terapie tradiční čínské medicíny doplněné bylinnými přípravky z TČM nebo ajurvédy

Výživa pro fitness a kulturistiku
Cvičíte, hubnete, posilujete? Navštivte náš shop s výživou pro vás! Spalovače tuků, carnitin, kreatin, proteiny a další doplňky



reklama