Úvod > volný čas > Aktivní pohyb v horkém létě? Zkuste fitness v bazénu.

Aktivní pohyb v horkém létě? Zkuste fitness v bazénu.

Rubrika: Zdravý styl    Vyšlo:
Autor:    Foto: wikimedia
Aktivní pohyb v horkém létě? Zkuste fitness v bazénu.

Dnes přinášíme tipy na 7 fitness sportů, které lze pohodlně provozovat i v panujícím teplém počasí, a to přímo z bazénu. Tyto aktivity prospívají zdraví, snižují stres, a ještě se při nich krásně osvěžíte. Spojte příjemné s užitečným.


Zajímavou skutečností je také to, že pohyb ve vodě je pro tělo efektivnější než na souši.  Pokud chcete snížit svou tělesnou hmotnost, může být pro Vás cvičení ve vodě ideálním způsobem. Voda má totiž až 800krát větší hustotu než vzduch a vzniká v ní 12krát větší odpor, který přirozeně působí proti našemu pohybu. Tím pádem naše tělo vydá více energie, každý cvik je intenzivnější a vede k většímu úbytku tělesné hmotnosti. Současně díky vztlakové síle vody nepřetěžujeme klouby, což z vodního cvičení dělá aktivitu vhodnou pro všechny věkové kategorie. Ve vodě se protahuje a posiluje celé tělo bez rizika úrazu.

 

Pokud tedy nemáte problém přímo s vodou samotnou, zkuste některý z následujících vodních sportů!
 
1. Aqua aerobik
 
Nejpopulárnější vodní sport, při kterém zapracujete na své vytrvalosti a fyzické kondici, naučíte se koordinaci pohybů a správnému držení těla, celé tělo posílíte a současně zvýšíte svou kapacitu plic a zlepšíte dýchání. Na rozdíl od klasického aerobiku nezatěžujete klouby ani páteř, protože ve vodě nejste vystaveni otřesům. Cvičení si můžete zpříjemnit různými cvičebními pomůckami, dá se provozovat v různých hloubkách vody, v krytém i venkovním bazéně, a to vše za doprovodu příjemné rytmické hudby.
 
2. Aqua gymnastika
 
Vodní gymnastika je kombinací prvků suchozemské gymnastiky a základních plaveckých dovedností. Je to kondiční cvičení, které podporuje rozvoj pohybu, rovnováhu a posiluje schopnost ladného pohybu. Jé méně fyzicky náročná než aqua aerobik, takže ji mohou provozovat i těhotné ženy, senioři nebo lidé se zdravotním omezením. Vodní gymnastika se cvičí venku i v krytém bazénu, obvykle s hladinou vody do úrovně hrudníku.
 
Aqua gym je oblíbený především pro svoji komplexnost. I během krátké chvíle člověk protáhne a posílí celé tělo, a i ve vodě se může pěkně zapotit. Lekce aqua gymu se navíc mohou obměňovat podle nálady cvičenců. Jednou tak jde o náročné posilování, podruhé lze zařadit více tanečních prvků,“ vysvětlila Blanka Marková z Aqualandu Moravia, kde si mohou návštěvníci vyzkoušet aqua gym dvakrát denně.
 
3.  Aqua jogging
 
Aqua jogging je vlastně běh ve vodě, který šetří naše pohybové ústrojí. Původně byl tento sport vyvinut jako rehabilitační technika pro pacienty po úrazu, ale postupně se stal oblíbenou aktivitou pro všechny zájemce. Speciálně vhodný je pro osoby, které nemohou vzhledem ke zdravotnímu omezení běhat po tvrdém povrchu. Při aqua joggingu vás voda při odrazu nadlehčí a při dopadu naopak ztlumí náraz.
 
Kdo si chce dopřát intenzivnější trénink, může použít speciální návleky se závažím. Ty zvyšují namáhavost cvičení, ovšem nezatěžují klouby, kyčle ani vazy. A komu by to bylo stále málo, může vyzkoušet běh se závažím po dně hlubokého bazénu.
 
4. Aqua jóga
 
Vodní jóga je příjemným protažením celého těla, které si mohou dopřát i lidé s pohybovým omezením. Aqua jóga se cvičí v teplejší vodě, ve které jsou svaly uvolněnější, lépe se nám na cvičení soustředí a tělo se snáze protahuje. „Bazén pro aqua jógu by měl mít teplotu 29 až 32 °C, aby se svaly dostatečně prohřály a uvolnily. Při nižších teplotách vody totiž hrozí strnutí svalstva, křeč a následně možný úraz,“ doporučuje Blanka Marková z Aqualandu Moravia. Oproti cvičení na podlaze jsou do jógy ve vodě zahrnuty alternativy některých pozic, takže i ti z Vás, kdo cvičí klasickou jógu, se zde naučí něco nového.
 
5.  Aqua spinning
 
Ve světe oblíbený, u nás zatím začínající sport aqua spinning nebo také aqua cycling, je vlastně spinningové cvičení přenesené do bazénu. Tento sport je vhodný prostředek pro zdravé hubnutí a má příznivý vliv na srdce a plíce. Cvičí se na přístroji – cyklotrenažéru, který je upravený pro použití ve vodě.  Jeho součástí není kolo a rám je jemnější. Celý přístroj je zcela pod vodou, nad vodou zůstává pouze horní polovina těla.
 
Odpor vody zintenzivňuje šlapání a současně díky rotaci vody dochází k přirozené masáži svalstva nohou. Na rozdíl od spinningu na souši necítíte tolik únavu a můžete se tak více soustředit na cvičení.
 
6. Floatfit
 
Pro náročné sportovce je zajímavou aktivitu takzvaný floatfit, což je spojení cvičebních prvků bosu, TRX či cross-trainingu. Cvičí se na speciálních podložkách, které plavou na hladině bazénu. Cvičení je velmi namáhavé, ale o to efektivnější. Zlepšuje stabilitu těla, zapojuje všechny svaly, podporuje ohebnost a sílu. Současně se i pobavíte, protože udržet se při některých dynamických cvicích na podložce je takřka nemožné!
 
7. Aqua combat
 
Aqua combat znamená v podstatě boxování ve vodě. Je to aerobní cvičení, které využívá základních boxerských prvků za doprovodu dynamické hudby. Podle typu cvičení existují i speciální boxerské rukavice, které jsou přizpůsobené do vodního prostředí. Hlavním cílem aqua combatu je výuka sebeobrany, ale podporuje také snižování hmotnosti, zpevňování těla a uvolnění psychického napětí po celodenním stresu. Díky rychlým pohybům má cvičení pozitivní vliv i na srdce a plíce.

 

 

Všechny tyto aktivity lze provádět jak ve venkovním, tak i v krytém bazéně. Pokud tedy některému cvičení přijdete na chuť, rozhodně se jej nemusíte v zimě vzdávat. Vyzkoušet je můžete například v Aqualandu Moravia. Tak co, vybrali jste si?




Najdete nás na Facebooku: Facebook




Zen shop a masáže Relax
bolesti zad, hubnutí, relaxaci to vše získáte pomocí masáží nebo terapie tradiční čínské medicíny doplněné bylinnými přípravky z TČM nebo ajurvédy

Výživa pro fitness a kulturistiku
Cvičíte, hubnete, posilujete? Navštivte náš shop s výživou pro vás! Spalovače tuků, carnitin, kreatin, proteiny a další doplňky



reklama