Úvod > volný čas > Návrat do školy se blíží, víte jak posílit nejen dětskou imunitu?

Návrat do školy se blíží, víte jak posílit nejen dětskou imunitu?

Rubrika: Zdravý styl    Vyšlo:
Autor:    Foto: Pixabay
Návrat do školy se blíží, víte jak posílit nejen dětskou imunitu?

Prázdniny už se přehouply přes svou půlku a za necelé tři týdny se děti opět vrátí do škol a školek a my do běžného pracovního nasazení. Konec prázdnin, návrat do kolektivu a příchod podzimního počasí představují pro tělo velkou zátěž zejména v podobě uzavřených prostor a přicházejících bacilů.
 
Proto je vhodné začít posilovat obranyschopnost těla již nyní. Můžete následovat všeobecně známá doporučení, jako je zvýšený příjem vitamínů, otužování a správná strava, anebo vyzkoušet podpůrné prostředky z přírody.
Dnes vám představíme několik možností, jak nastartovat imunitu pro blížící se podzimní období.
 
1. Účinek aromatických potravin
 
Nemusíte být vyznavači jednoznačně zdravého stravování, a přesto si můžete imunitu posílit pomocí alespoň některých druhů potravin, které si do Vašeho jídelníčku zařadíte. Takovými jsou silně aromatické suroviny a pokrmy. Podle odborníků je účinek na imunitu tím větší, čím aromatičtější daná potravina je. V naší stravě by neměl chybět například čerstvý česnek, zázvor nebo ženšen.
 
„Do jídelníčku se vyplatí zařadit také houbu reishi neboli lesklokorku, která je už více než dva tisíce let populární na Dálném Východě. Stimuluje totiž produkci takzvaných T-buněk, bílých krvinek, které napomáhají ochraně organismu proti infekcím,“ radí bylinkářka Jarmila Podhorná ze společnosti Naděje, která se zabývá výrobou přípravků z rostlin.
 
Podobný účinek mají i tučné ryby, jako jsou sardinky, slanečci nebo makrely. V těchto rybách je obsažen protein, který v našem těle vytváří buňky, které nás chrání proti virům a bakteriím.

 

 

 

2. Masáž proti stresu
 
Při masáži klesá v našem těle hladina hormonu kortizolu, který vzniká při stresu. Kortizol je příčinou toho, že tělo touží po cukrech a tučném jídle, což jsou látky, které narušují imunitu. Snížením kortizolu tedy chuť na tato jídla klesá, což má na naši imunitu pozitivní vliv.
 
Při masáži také roste množství dopaminu a serotoninu, které v organismu navozují harmonii a podporují obranyschopnost. Masáží je posílena i činnost kožních buněk, které tělo chrání jako první v řadě. Dobře prokrvená kůže je odolnější vůči nepříznivým činitelům, vůči plísním a kožním infekcím.

 

 

3. Byliny pro podporu imunity 
 
Existuje řada bylin, které nám s posílením imunity mohou pomoci. Asi nejznámější je Echinacea purpure neboli třapatka nachová, která dokáže zničit viry. Další bylinou je Čertův kořen, který nám pomůže posílit odolnost. 
 
„Účinky echinacey jsou široké. Její nejhodnotnější vlastností je však schopnost ničit viry, bakterie a plísně v těle. Proto se často používá právě jako prevence před onemocněními. Do prevence bychom měli zařadit také eleuterokok, čertův kořen, který pomáhá zvyšovat odolnost proti stresu a zvyšuje imunitu. Stres je často spouštěčem viróz,“ radí nejznámější česká bylinkářka Jarmila Podhorná. 
 
Další užitečnou bylinkou je Lichořeřišnice, která bojuje proti bakteriím, likviduje škodlivé látky v těle, a tím posiluje imunitu. Užívá se v kapkách do malého množství čaje nebo vody. Podobně se užívá i tinktura z grepu, jež bojuje proti parazitům.
 
Byliny lze rovněž kombinovat a užívat je v rámci léčivých kúr. „Celkovému posílení organismu prospívá například kúra z tinktur schizandry čínské, maralího kořenu, břízy a ořešáku královského a černého rybízu,“ dodává Podhorná.
 
4. Probiotika pro zdravá střeva
 
Celkovou imunitu si zlepšíme i konzumací přírodních probiotik, které obsahuje Kombucha, kefír nebo jogurt. Probiotika podporují tvorbu prospěšných bakterií ve střevech, takzvaných laktobacilů. Střeva hrají v naší imunitě důležitou roli, nachází se zde 70 % imunitního systému a žije zde až 500 druhů mikrobů. Pokud ve střevech dojde k přemnoží nepřátelských bakterií, mohou začít vznikat plísně, škodliviny a toxiny, což oslabuje imunitu a ohrožuje tělo.
 
Proti těmto patogenním mikroorganismům pomáhají bojovat právě laktobacily, které ze střev odstraňují škodlivé látky, urychlují vstřebávání živin a udržují ve střevech rovnováhu. Kromě zakysaných mléčných výrobků najdeme přírodní probiotika i v tvrdých sýrech, kysaném zelí či kvašených okurkách.
 
5. Spánek v naprosté tmě
 
Pro naše zdraví je důležité nejen slunce, ale i tma. V létě bychom si měli dopřávat slunečních paprsků 15 až 20 minut denně, abychom načerpali vitamíny C a D, které slunce v naší kůži produkuje. Tyto vitamíny nejvíce přispívají funkčnímu imunitnímu systému.
 
Po každém dni je ale klíčový i kvalitní odpočinek. Pokud totiž intenzivně pracujeme po dobu 90 minut, produkce bakteriálních buněk nazývaných makrofágy se dočasně sníží, což zvyšuje riziko infekce. Je tedy důležité, věnovat dostatek času i rekonvalescenci imunity.
 
Doporučuje se v noci spát při naprosté tmě, při které dokáže tělo vytvořit hormon melatonin, který pomáhá předcházet onemocněním. Pokud potřebujete pomoci se zlepšením spánku a celkovým zklidněním organismu, sáhněte po třezalce, kozlíku či gemmoterapeutiku z lípy a bakopy.
 
Bylinné produkty můžete zakoupit na stránkách https://nadeje-byliny.eu/, kde naleznete další rady a tipy paní Mgr. J. Podhorné v sedmidílné seriálu, můžete si zde sestavit vlastní kůru, případně oslovit přímo paní Podhornou v její emailové poradně.
 
Kontakt
Mgr. Jarmila Podhorná
Naděje
Telefon: +420 582 391 254
Fax: +420 582 391 254
E-mail: info@byliny-nadeje.cz
www: http://www.nadeje-byliny.eu




Najdete nás na Facebooku: Facebook




Zen shop a masáže Relax
bolesti zad, hubnutí, relaxaci to vše získáte pomocí masáží nebo terapie tradiční čínské medicíny doplněné bylinnými přípravky z TČM nebo ajurvédy

Výživa pro fitness a kulturistiku
Cvičíte, hubnete, posilujete? Navštivte náš shop s výživou pro vás! Spalovače tuků, carnitin, kreatin, proteiny a další doplňky



reklama