Úvod > Novinky > Dirigent Caspar Richter triumfoval ve Vídni… a nastoupil v Brně

Dirigent Caspar Richter triumfoval ve Vídni… a nastoupil v Brně

Rubrika: Za kulturou...    Vyšlo:
Autor:    foto: Vereigniten Bühnen Wien, Rolf Bock, archiv Ars koncert Brno
Dirigent Caspar Richter triumfoval ve Vídni… a nastoupil v Brně

Vídeň miluje muzikály
A dokonce ještě víc než operety. Proto pro muzikály vznikly Vereignigten Bühnen Wien (Spojené scény vídeňské), které spojují Raimund Theater a divadlo Ronacher. Zde je možné navštívit muzikálová představení vynikající úrovně. Hudebním ředitelem, který tuto excelentní muzikálovou produkci od roku 1987 budoval, je - nebo spíše do této chvíle byl - dirigent Caspar Richter.

 

Kdo je Caspar Richter
Všestranný hudebník, dirigent, který vystudoval v Hamburku a zkušenosti nabyl v Berlíně jako hudební ředitel opery a berlínských Festspielen. Po létech spolupráce s vídeňskou Staatsoper a Volksoper zvládá s přehledem hudbu symfonickou či operní a je navíc nepřekonatelný při interpretaci muzikálové produkce. Má noblesu a cit pro efekt, pro vídeňský šarm i pro muzikálový odpich. Orchestr pod ním hraje v plném nasazení i tónu. U nás jsme ho mohli například vidět v roce 1997 při uvedení Mše Leonarda Bernsteina na Pražském hradě. Je po léta stálým hostem brněnské filharmonie, kde byl šéfdirigentem a poté čestným dirigentem, a nyní ho oslovila ke spolupráci brněnská opera. A Caspar Richter kupodivu přijal.

 

Loučení s Vídní
A protože myslí své nové působení vážně, rozloučil se s Vídní v neděli 27. června galakoncertem s názvem Musical Forever 2. Přeplněné divadlo Ronacher, původně císařské varieté, přivítalo svého hudebního ředitele nadšenými ovacemi už na začátku koncertu. Exaltovaná atmosféra se ještě stupňovala, když postupně vystupovaly všechny vídeňské muzikálové hvězdy. Noblesní i dravá sopranistka Carin Filipčič, půvabná Marjan Shaki, charismatický Thomas Borchert, skvělý Rob Fowler či milý Lukas Perman. Ti a všichni jejich další kolegové, v čele s moderátorem Peterem Fröhlichem, připravili svému hudebnímu řediteli oslavu, na jakou se nezapomíná. Nejchytlavější melodie ze všech muzikálů, které byly až dosud v obou divadlech provedeny, vytvořily atmosféru euforie. Bídníci, Fantom opery, Elisabeth, Mozart, Jekyll & Hyde, Sweet Charity, On the Town, Romeo and Julia, Jesus Christ Superstar, Rudolf a na závěr samozřejmě Tanec vampírů. To proto, že tento muzikál je momentálně na repertoáru divadla.

 

Dojetí nechybělo
Na závěr se na jeviště přišli rozloučit zástupci vedení divadla, generální ředitel Thomas Drozda a intendantka Kathrin Zechner. Diplom a zejména zlatá dirigentská taktovka byly dárky na rozloučenou a nechyběly ani slzičky dojetí na obou stranách. „Standing ovation“, volání bravo, objímání, blahopřání…

 

Proč tedy Brno?
Otázka, která se vtírala, musela být vyslovena. Proč odchází hudební ředitel v plné slávě z vídeňského muzikálového divadla do moravského Brna, které mu nabídlo post šéfdirigenta opery za nepoměrně nižší plat? „Protože je to pro mne výzva. Tady už jsem všechno vybudoval, soubor, dramaturgii, orchestr, vše jede bezchybně – takže mne už tu není potřeba. V Brně mne potřebují, a proto mne povolali. Je tam kvalitní soubor, s mnoha novými mladými lidmi, včetně šéfa opery, který je potřeba stmelit a udělat z něj soubor špičkový. A to je můj úkol. Moc se na to těším,“ vyznal se nový šéfdirigent brněnské opery hned druhý den po galakoncertu dopoledne v Brně na tiskové konferenci. Jen neprozradil, jestli si vzal do Brna onu zlatou taktovku…


Mohlo by se hodit


reklama